UWAGA! Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci komfortu przy przeglądaniu serwisu i korzystania z dostępnych usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o sposobie ich użycia.

Dowiedz się więcej o polityce cookies.

Zamknij

29 kwi 2013

WDRAŻANIE PROJKETU

Na ten cel otrzymaliśmy środki z programu 5.1 Wspieranie rozwoju powiazań kooperacyjnych o znaczeniu ponadregionalnym.
Projekt w który realizujemy o numerze WND-POIG.05.01.00-00-002/12 został podzielony na kilka kategorii wydatków :

1. KATEGORIA: Środki trwałe, roboty i materiały budowlane

W ramach tej kategorii wyposażyliśmy i umeblowaliśmy salkę szkoleniową, oraz pracownie projektową którą dzięki temu stworzyliśmy od podstaw. Z pomieszczeń na hali głównej wygospodarowaliśmy 20 metrowe pomieszczenie, które zostało wyremontowane dla potrzeb pomieszczania do prac projektowych. Remont dotyczył montażu sufitu, ściany przedniej wraz z drzwiami, pomieszczenie zostało wymalowane  i położono nową wykładzinę. Wizualizacja  dotycząca kolorystyki ścian oraz mebli została opracowana przez kierownik projektu Panią Małgorzatę Błachowiak-Długosz która przez cały okres tworzenia studia, oraz remontu sali konferencyjnej nadzorowała przebieg prac.

Do sali projektowej i  sali konferencyjnej zostały zakupione  środki trwałe w postaci :

- mebli ; stoły, krzesła , komody, szafy
- komputer stacjonarny
- komputer przenośny – 2szt.
- drukarka
- aparat fotograficzny
- nagłośnienie
- ekran do prezentacji
- klimatyzacja
- program do projektowania mebli : PRO-100

2. KATEGORIA : Wartości niematerialne i prawne

W ramach tej kategorii  zakupiliśmy projekt znaku graficznego Swarzędzkiego Klastra Producentów Mebli, wraz z księgą wizualizacji. Ponad to stworzona została nowoczesna strona internetowa : www.swarzedzki-klaster.com.pl dzięki której reklamujemy klaster i jego członków.

W dalszej kolejności w ramach wspomnianej kategorii zakupiliśmy wymieniony powyżej program do projektowania mebli PRO-100 V.5  wraz z dziesięcioma licencjami , oraz program do obróbki zdjęć.

3.KATEGORIA: Doradztwo

W ramach kategorii wydatków ,,doradztwo’’  wyznaczono dziesięć  zadań ;

1.  zakup indywidualnego projektu organizacyjnego funkcjonowania klastra
2.  zakup usług eksperckich i badawczych w celu wyznaczenia strategii marketingowej oraz opracowanie planu marketingowego
3. zakup usług doradczych w celu opracowania planu strategicznego klastra
4. zakup ekspertyzy wzorcowej grupy zakupowej
5. opracowanie projektu nowej serii mebli
6. planowanie logistyczne – ekspertyza
7. opracowanie wytycznych do projektowania wysokiej jakości mebli ergonomicznych
8. opracowanie wytycznych do projektowania wysokiej jakości mebli kuchennych z uwzględnieniem osób starszych oraz niepełnosprawnych
9. ekspertyza – wpływ tradycji mebli swarzędzkich na współczesne wzornictwo
10. opracowanie wytycznych dla członków klastra w zakresie systemów zarządzania produkcją

4. KATEGORIA: Szkolenia

W ramach tej kategorii członkom klastra postawiono do realizacji dziesięć zadań do których należały szkolenia z zakresu :

1. obsługa programu PRO -100 V.5
2. zarządzanie projektami
3. zarządzanie sprzedażą i budowa sieci sprzedaży ‘
4. prowadzenie rozmów handlowych i obsługa klienta
5. zarządzanie zmianami
6. projektowanie mebli
7. Merchandising
8. Lean Manufacturing 5S
9. procedura obsługi klienta
10. podstawy marketingu i e marketingu

Realizacja powyższych zadań będzie trwała do końca kwietnia 2014 roku, po tej dacie nastąpi rozliczenie projektu, oraz kontrola jego realizacji.